אימון עסקי- בדיוק מה שדרוש לעסק שלך

אימן עסקי הוא צורת עבודה חדשה יחסית בעולם העסקים, ולכן לא רבים מכירים את התחום. מטרת האימון העסקי היא להעצים את העסק, לקדם אותו ובכך לשפר את ביצועיו ורווחיו. נשמע רלוונטי? המשיכו לקרוא ונספר לכם כל מה שחשוב לדעת על אימון עסקי.

מה זה בכלל?
אימון עסקי הוא בעצם סדרה של פגישות בהן מתקיימת שיחה ממוקדת שמטרתה לאפשר למידה, להתמודד עם קשיים ולהציב מטרות עסקיות לטווח הרחוק. האימון העסקי מתרכז בדפוסי ההתנהגות העסקיים של בעל העסק, תוך למידה והצעת פתרונות למצבים המתעוררים תוך ההתנהלות העסקית. המטרה של האימון העסקי היא לשפר את הביצועים של בעל העסק ושל העסק עצמו, ולהתקדם במסלול שמאפשר לראות תוצאות בשטח, באשר לגדילת העסק, להתנהלותו ולהכנסות שלו. כמו כן, אימון עסקי מתמקד גם באימון מנהלים ובאימון בתוך חברות וארגונים.

האם זה מתאים לי?
שירותי האימון העסקי מתאימים לקשת רחבה: הם מתאימים לעסקים, לחברות ולארגונים. מנהלים בכל הדרגים, עובדים במוסדות ובעלי עסקים חדשים ימצאו ברכה וסיוע באימון עסקי. מדובר בתחום רחב שיש בו תרומה לכל מי שנמצא בעולם העסקים. האימון העסקי יסייע לחברות שרוצות לשפר ולרענן את תהליכי העבודה בהן, לעסקים קטנים המבקשים לגדול בשוק המשתנה, ובעצם לכל המבקש להתאמן. מאמן מנוסה יידע לזהות את המטרות של האדם הניצב מולו, ולבנות יחד תוכנית עבודה שתקדם אותו לקראתן.

ומה עושים בתכלס?
אימון עסקי יקדם את המתאמנים בדרכים מגוונות. האימון מצייד בכלים שיקדמו את העסק או החברה לעבר חזון ניהולי, עסקי ולעיתים אף אישי. האימון הוא בעצם חליפה שמתאימה באופן אישי ומדויק למידות של המתאמן או המתאמנים. למשל, אם מדובר במנהל חדש, האימון יסלול את הדרך שלו בתור מנהל, אך אם מדובר בבעל עסק טרי, האימון יגדיר את המטרות העסקיות שלו ויתמקד בכלים לניהול עסק. אחת המטרות של אימון עסקי היא הפחתת הלחץ על המתאמן ובניית בסיס של אמונה עצמית ושל יכולת התמודדות עסקית ארוכת טווח.

בנוסף לכל אלו, אימון עסקי משכלל את המיומנות של המנהל ואת יכולת ההנעה של העובדים. האימון העסקי מגביר אפקטיביות של ארגונים, עוסק בניהול זמן, בקבלת החלטות ובשיפור כולל של דרכי התקשורת בין העובדים בארגון. האימון העסקי מוסיף למתאמנים נדבך חשוב של הבניית צורת עבודה נכונה לטווח הרחוק, של התמודדות עם לקוחות, עם התנהלות פיננסית, עם ניהול מלאי ועם עוד שלל משימות שוטפות שפוגשות בעלי עסקים במהלך השגרה הניהולית.

איך בוחרים מאמן?
השוק מלא במאמנים עסקיים, אך חשוב לחפש מאמן שבאמת עבר הכשרה ושמגיע מעולם העסקים. באופן ספציפי יותר, שווה לנסות למקד את המטרות הכלליות בתהליך האימון טרם בחירת המאמן, על מנת לחפש אדם בעל ידע בתחום הספציפי אליו המתאמן שואף (עסקים קטנים, חברות, ארגונים וכו’). חשוב לבחור במאמן  בעל ניסיון בעולם העסקי, שעבר תהליכי הכשרה ויוכל להציע אימון אפקטיבי ונכון עבור המתאמן.

 

UA-93482103-1